REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Sklep internetowy jest dostępny pod linkiem: www.polemedia.pl (dalej: Sklep Internetowy/Sklep)
- Sklep Internetowy jest prowadzony przez: Pole star Karolina Szwedzińska ul. Kapitańska 3a/3 71-602 Szczecin NIP: 851-31-42-034 REGON: 366074354 , (dalej: Przedsiębiorca)
- Kontakt z Przedsiębiorcą jest możliwy za pośrednictwem następujących kanałów komunikacji:
- korespondencji mailowej, przy wykorzystaniu adresu e-mail: polemedia.szwedzinska@gmail.com
- telefonicznie, przy wykorzystaniu numeru telefonu: 512 200 160 w dni powszednie w godzinach pracy Biura Obsługi Klienta, tj.10-15
- w formie pisemnej na adres siedziby Przedsiębiorcy.
- Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale niezbędna celem skorzystania z wybranych funkcji Sklepu Internetowego, w tym w szczególności do złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym.
- Niniejszy regulamin jest trwale udostępniony:
- w siedzibie Przedsiębiorcy;
- na stronie internetowej Sklepu Internetowego pod linkiem: polemedia.pl/regulamin
- Każdy użytkownik ma prawo zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu w miejscu i czasie przez siebie wybranym (Internet), utrwalania treści niniejszego Regulaminu poprzez jego kopiowanie, wydrukowanie, dokonanie zapisu w pamięci komputera bądź na zewnętrznym nośniku.
II. KORZYSTANIE Z FUNKCJONALNOŚCI SKLEPU INTERNETOWEGO
- Korzystanie z funkcjonalności Sklepu Internetowego odbywa się na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- W celu skorzystania z funkcjonalności i usług świadczonych w oparciu o przedmiotowy Regulamin, użytkownik powinien posiadać:
- urządzenie z dostępem do Internetu;
- przeglądarkę internetową: chrom, safari
- aktywny adres mailowy.
III. USŁUGI ELEKTRONICZNE
- Za pośrednictwem Sklepu Internetowego świadczone są nieodpłatnie następujące usługi elektroniczne:
- profil klienta, wymagający uprzedniej rejestracji;
- umożliwienie zawierania z Przedsiębiorcą umów sprzedaży na odległość, poza lokalem przedsiębiorstwa;
- prezentowanie treści reklamowych;
- prezentacja treści zamieszczonych w Sklepie Internetowym, w tym w szczególności tzw. kart produktowych zawierających zdjęcia oraz specyfikację oferowanych przez Przedsiębiorcę produktów, jak również treści o charakterze marketingowym.
- Dokonanie rejestracji i założenie profilu klienta umożliwia także:
- edycję danych użytkownika, w tym przede wszystkim danych adresowych niezbędnych do realizacji zamówień;
- nieograniczony w czasie wgląd w historię zamówień dokonanych za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
- Świadczenie usługi prowadzenia profilu użytkownika rozpoczyna się z chwilą otrzymania przez użytkownika mailowego potwierdzenia rejestracji profilu, skierowanego przez Przedsiębiorcę na adres e-mail wskazany przez użytkownika podczas rejestracji profilu.
- Użytkownik posiada uprawnienie, by w dowolnym momencie usunąć założony profil. W tym celu należy skontaktować się mailowo z obsługą klienta.
IV. Newsletter
- Newsletter stanowi nieodpłatną usługę elektroniczną, polegającą na otrzymaniu przez użytkowników za pośrednictwem korespondencji mailowej na udostępniony Przedsiębiorcy adres e-mail informacji handlowych w przedmiocie produktów oferowanych przez Przedsiębiorcę do sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego; ewentualnych akcjach promocyjnych i okazjach cenowych.
- Do skorzystania z usługi Newslettera niezbędny jest dostęp do Internetu, posiadanie aktualnego adresu e-mail, jak również zaktualizowanej wersji przeglądarki internetowej.
- Celem skorzystania z usługi Newslettera, użytkownik powinien:
- w przeznaczonym ku temu formularzu w Sklepie Internetowym udostępnić swój adres e-mail oraz zaznaczyć stosowny checkbox o treści: Chcę zapisać się do newslettera, w celu otrzymywania informacji marketingowych o akcjach promocyjnych, okazjach cenowych, kodach rabatowych i nowościach w Sklepie internetowym. Zostałem poinformowany, że zgoda może zostać w każdej chwili wycofana.
- zaakceptować postanowienia niniejszego Regulaminu;
- aktywować usługę Newslettera poprzez kliknięcie w link aktywacyjny udostępniony przez Przedsiębiorcę za pośrednictwem korespondencji mailowej niezwłocznie po dokonaniu przez użytkownika czynności opisanej w lit. a powyżej.
- Umowa o świadczenie usługi Newslettera zostaje zawarta na czas nieokreślony.
- Użytkownik ma prawo wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi Newsletter ze skutkiem natychmiastowym. Celem rezygnacji z omawianej usługi użytkownik powinien: mailowo skontaktować się z obsługą klienta.
- Przedsiębiorca może w każdym czasie rozwiązać umowę o świadczenie usługi Newslettera za miesięcznym okresem wypowiedzenia z ważnych powodów, tj.:
- zmiany przepisów prawa dotyczących pośrednio lub bezpośrednio sposobu świadczenia usług drogą elektroniczną, skutkującą niemożnością dalszego świadczenia usługi;
- niemożności dalszego świadczenia usługi z uwagi na orzeczenie sądu, decyzji, wytycznych lub zaleceń właściwego urzędu lub organu;
- niemożności świadczenia usługi z uwagi na względy techniczne.
- Oświadczenie Przedsiębiorcy o wypowiedzeniu umowy o świadczenie usługi Newslettera zostanie doręczone użytkownikowi za pośrednictwem korespondencji mailowej na adres mailowy wskazany przez użytkownika podczas zawarcia umowy o świadczenie usługi Newslettera.
- Przedsiębiorca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi Newslettera ze skutkiem natychmiastowym w przypadku korzystania przez użytkownika z Newslettera w sposób niezgodny z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, naruszający prawa osób trzecich, niezgodny z przyjętymi zwyczajami i zasadami współżycia społecznego.
V. Zamówienia
- Przedsiębiorca, za pośrednictwem prowadzonego Sklepu Internetowego, oferuje produkty z elementami cyfrowymi.
- Wszystkie produkty oferowane za pośrednictwem Sklepu Internetowego są nowe, wolne od wad.
- Informacje prezentowane w Sklepie Internetowym nie stanowią oferty w myśl art. 66 § 1 i 2 k.c., a stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 k.c.
- Ceny produktów wskazanych na kartach produktów są cenami brutto, tj. zawierają podatek VAT, cła i inne należności publicznoprawne.
- Złożenie zamówienia możliwe jest poprzez dokonanie następujących czynności:
- Dodanie wybranego produktu do koszyka poprzez kliknięcie ikony koszyka;
- Po dodaniu wybranego produktu do koszyka należy przejść do formularza zamówienia;
- W formularzu zamówienia klient podaje dane niezbędne dla zawarcia i wykonania umowy (adres e-mail);
- Wysyłka produktów odbywa się za pośrednictwem korespondencji mailowej, na wskazany przez użytkownika adres e-mail;
- Użytkownik dokonuje wyboru jednej z oferowanych przez Przedsiębiorcę metod płatności;
- Po wprowadzeniu w/w danych, użytkownik składa zamówienie poprzez kliknięcie przycisku „KUPUJE”, przy czym celem złożenia zamówienia niezbędna jest akceptacja niniejszego Regulaminu poprzez zaznaczenie właściwego checkboxa;
- Użytkownik – celem zawarcia umowy sprzedaży – zobligowany jest do wyrażenia zgody na rozpoczęcie świadczenia przed upływem terminu na odstąpienie od umowy sprzedaży zgodnie z art. 27 i n. ustawy o prawach konsumenta. Ponadto, Przedsiębiorca informuje użytkownika, że po spełnieniu świadczenia przez Przedsiębiorcę, użytkownik utraci prawo do odstąpienia od umowy. Użytkownik składa oświadczenie, o którym mowa w art. 15 ust. 3 ustawy o prawach konsumenta.
- Użytkownik – w zależności od wybranej przez niego metody płatności – może zostać przekierowany na zewnętrzną stronę operatora płatności/dostawcy usług płatniczych, celem dokonania płatności za zamówienie.
- Po złożeniu zamówienia, Przedsiębiorca niezwłocznie wysyła do użytkownika wiadomość mailową (na podany przez użytkownika adres e-mail), stanowiącą potwierdzenie otrzymania zamówienia.
- Wysyłka zamówionego produktu odbędzie się w terminie nie dłuższym niż 7 DNI od chwili złożenia zamówienia za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
- Dokonanie zamówienia w Sklepie Internetowym jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na otrzymywanie dokumentów księgowych (w tym w szczególności rachunku, faktury) w formie elektronicznej za pośrednictwem korespondencji mailowej przy wykorzystaniu adresu e-mail udostępnionego przez użytkownika w formularzu zamówienia.
- W przypadku niemożności realizacji zamówienia Przedsiębiorca może także podjąć próbę kontaktu telefonicznego z użytkownikiem, celem zaproponowania innych warunków umowy. Propozycja nie jest wiążąca dla użytkownika.
VI. Metody płatności
- Dokonanie zapłaty ceny za produkty zakupione za pośrednictwem Sklepu Internetowego możliwe jest przy pomocy następujących sposobów płatności:
- Przelew online;
- Przelew tradycyjny;
- Płatność elektroniczne (BLIK; Blue Media; Apple Pay)
- Zapłata ceny za produkty powinna nastąpić niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu 3 dni od chwili złożenia zamówienia. Przekroczenie terminu płatności będzie równoznaczne z anulowaniem zamówienia przez Przedsiębiorcę
VII. Dostawa
- Dostawa zakupionych produktów odbywa się za pośrednictwem korespondencji mailowej.
- Dostawa jest co do zasady nieodpłatna.
- Termin wysyłki zamówienia wynosi do 7 dni roboczych od chwili złożenia zamówienia.
- W szczególnych sytuacjach (takich jak np. zwiększone zainteresowanie produktami Przedsiębiorcy z uwagi na okres przedświąteczny; strajki operatorów pocztowych i firm kurierskich; stany nadzwyczajne; stany epidemii i zagrożenia epidemicznego; klęski żywiołowe, itp.), termin wysyłki może ulec wydłużeniu. W takich okolicznościach Przedsiębiorca poinformuje użytkownika o przyczynach opóźnienia i prawdopodobnym terminie wysyłki zamówienia.
VIII.Niezgodność towaru z umową/rękojmia za wady
- Nabywca, będący konsumentem, ma prawo do dochodzenia roszczeń przysługujących z tytułu niezgodności towaru z umową na mocy ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
- Nabywca, będący przedsiębiorcą, ma prawo do dochodzenia roszczeń przysługujących z tytułu rękojmi za wady na mocy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny.
- Przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za niezgodność sprzedanego towaru z umową sprzedaży w okolicznościach, o których mowa w art. 43b ust. 2 lub 3 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jeżeli nabywca, będący konsumentem, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha produktu odbiega od wymogów zgodności z umową oraz najpóźniej w chwili zawarcia umowy sprzedaży wyraźnie zaakceptował jego cechy.
- Reklamacje związane z realizacją uprawnień przysługujących z tytułu braku zgodności towaru z umową/rękojmi za wady rzeczy mogą być składane:
- w formie pisemnej na adres siedziby Przedsiębiorcy;
- w formie dokumentowej, tj. za pośrednictwem korespondencji mailowej, na adres e-mail: polemedia.szczedzinska@gmail.com
- telefonicznie, przy wykorzystaniu numeru telefonu: 512 200 160 Celem usprawnienia procesu rozpatrywania reklamacji, rekomendowaną praktyką jest zamieszczenie w reklamacji następujących informacji i danych:
- opis wady;
- data wystąpienia wady;
- żądanie nabywcy w zakresie sposobu doprowadzenia towaru do stanu zgodności z umową;
- imię i nazwisko osoby składającej reklamację;
- dane kontaktowe osoby składającej reklamację (adres e-mail, numer telefonu, adres do doręczeń);
- w przypadku złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy lub obniżeniu ceny – numer rachunku bankowego nabywcy.
- Odpowiedź na reklamację udzielona zostanie w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania za pośrednictwem tego samego kanału komunikacji, za pośrednictwem którego złożono reklamację.
IX. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
Nabywca, będący konsumentem, może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, tj. w szczególności poprzez:
- zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, wskazanego w treści art. 37 ustawy z dnia 15.12.2000r. o Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie zaistniałego sporu;
- zwrócenie się do wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej, stosownie do brzmienia art. 36 ustawy z dnia 15.12.2000r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego;
- zwrócenie się do powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumentów lub jednej z organizacji społecznych, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów.
- Dodatkowe informacje w przedmiocie pozasądowych sposobów dochodzenia roszczeń i/lub rozpatrywania reklamacji można uzyskać na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod linkiem: www.uokik.gov.pl.
X. Odstąpienie od umowy zawartej na odległość poza lokalem przedsiębiorstwa
Konsumentowi nie przysługuje prawo do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość poza lokalem przedsiębiorstwa, stosownie do brzmienia art. 38 ust. 1 pkt 13 ustawy o prawach konsumenta, zgodnie z którym: „prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów: (…) o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Przedsiębiorca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1”.
XI. Opinie
- Przedsiębiorca zapewnia możliwość dodawania opinii o produktach na stronie internetowej Sklepu Internetowego.
- Zamieszczenie opinii jest dobrowolne.
- Opinia ma charakter subiektywny i stanowi wyraz przekonania autora opinii o określonym produkcie.
- Przedsiębiorca weryfikuje, czy opinie pochodzą od faktycznych użytkowników produktów poprzez kontakt mailowy
XII. Dane osobowe
Zasady ochrony i przetwarzania danych osobowych określono w Polityce Prywatności Przedsiębiorcy, z którą można zapoznać się pod linkiem: polemedia.pl/politykaprywatności
XIII.Postanowienia końcowe
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 1.05.2023
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie znajdą przepisy prawa polskiego.
- Ewentualne zmiany niniejszego Regulaminu zamieszczane będą na stronie internetowej Sklepu Internetowego z co najmniej 7 – dniowym wyprzedzeniem.
- Zmiany regulaminu nie mają wpływu na transakcje dokonane przed ich wprowadzeniem.