REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Sklep internetowy jest dostępny pod linkiem: www.polemedia.pl (dalej: Sklep Internetowy/Sklep)
  2. Sklep Internetowy jest prowadzony przez: Pole star Karolina Szwedzińska ul. Kapitańska 3a/3 71-602 Szczecin NIP: 851-31-42-034 REGON: 366074354 , (dalej: Przedsiębiorca)
  3. Kontakt z Przedsiębiorcą jest możliwy za pośrednictwem następujących kanałów komunikacji: 
    • korespondencji mailowej, przy wykorzystaniu adresu e-mail: polemedia.szwedzinska@gmail.com
    • telefonicznie, przy wykorzystaniu numeru telefonu: 512 200 160 w dni powszednie w godzinach pracy Biura Obsługi Klienta, tj.10-15
    • w formie pisemnej na adres siedziby Przedsiębiorcy. 
  1. Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale niezbędna celem skorzystania z wybranych funkcji Sklepu Internetowego, w tym w szczególności do złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym. 
  2. Niniejszy regulamin jest trwale udostępniony: 
    • w siedzibie Przedsiębiorcy; 
    • na stronie internetowej Sklepu Internetowego pod linkiem: polemedia.pl/regulamin
  3. Każdy użytkownik ma prawo zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu w miejscu i czasie przez siebie wybranym (Internet), utrwalania treści niniejszego Regulaminu poprzez jego kopiowanie, wydrukowanie, dokonanie zapisu w pamięci komputera bądź na zewnętrznym nośniku. 

II. KORZYSTANIE Z FUNKCJONALNOŚCI SKLEPU INTERNETOWEGO

  1. Korzystanie z funkcjonalności Sklepu Internetowego odbywa się na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie. 
  2. W celu skorzystania z funkcjonalności i usług świadczonych w oparciu o przedmiotowy Regulamin, użytkownik powinien posiadać:
    • urządzenie z dostępem do Internetu; 
    • przeglądarkę internetową: chrom, safari
    • aktywny adres mailowy.  

III. USŁUGI ELEKTRONICZNE

  1. Za pośrednictwem Sklepu Internetowego świadczone są nieodpłatnie następujące usługi elektroniczne: 
    • profil klienta, wymagający uprzedniej rejestracji; 
    • umożliwienie zawierania z Przedsiębiorcą umów sprzedaży na odległość, poza lokalem przedsiębiorstwa; 
    • prezentowanie treści reklamowych; 
    • prezentacja treści zamieszczonych w Sklepie Internetowym, w tym w szczególności tzw. kart produktowych zawierających zdjęcia oraz specyfikację oferowanych przez Przedsiębiorcę produktów, jak również treści o charakterze marketingowym. 
  2. Dokonanie rejestracji i założenie profilu klienta umożliwia także: 
    • edycję danych użytkownika, w tym przede wszystkim danych adresowych niezbędnych do realizacji zamówień; 
    • nieograniczony w czasie wgląd w historię zamówień dokonanych za pośrednictwem Sklepu Internetowego. 
  3. Świadczenie usługi prowadzenia profilu użytkownika rozpoczyna się z chwilą otrzymania przez użytkownika mailowego potwierdzenia rejestracji profilu, skierowanego przez Przedsiębiorcę na adres e-mail wskazany przez użytkownika podczas rejestracji profilu. 
  4. Użytkownik posiada uprawnienie, by w dowolnym momencie usunąć założony profil. W tym celu należy skontaktować się mailowo z obsługą klienta. 

IV. Newsletter

  1. Newsletter stanowi nieodpłatną usługę elektroniczną, polegającą na otrzymaniu przez użytkowników za pośrednictwem korespondencji mailowej na udostępniony Przedsiębiorcy adres e-mail informacji handlowych w przedmiocie produktów oferowanych przez Przedsiębiorcę do sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego; ewentualnych akcjach promocyjnych i okazjach cenowych. 
  2. Do skorzystania z usługi Newslettera niezbędny jest dostęp do Internetu, posiadanie aktualnego adresu e-mail, jak również zaktualizowanej wersji przeglądarki internetowej. 
  3. Celem skorzystania z usługi Newslettera, użytkownik powinien: 
    • w przeznaczonym ku temu formularzu w Sklepie Internetowym udostępnić swój adres e-mail oraz zaznaczyć stosowny checkbox o treści: Chcę zapisać się do newslettera, w celu otrzymywania informacji marketingowych o akcjach promocyjnych, okazjach cenowych, kodach rabatowych i nowościach w Sklepie internetowym. Zostałem poinformowany, że zgoda może zostać w każdej chwili wycofana.
    • zaakceptować postanowienia niniejszego Regulaminu; 
    • aktywować usługę Newslettera poprzez kliknięcie w link aktywacyjny udostępniony przez Przedsiębiorcę za pośrednictwem korespondencji mailowej niezwłocznie po dokonaniu przez użytkownika czynności opisanej w lit. a powyżej. 
  1. Umowa o świadczenie usługi Newslettera zostaje zawarta na czas nieokreślony.  
  2. Użytkownik ma prawo wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi Newsletter ze skutkiem natychmiastowym. Celem rezygnacji z omawianej usługi użytkownik powinien: mailowo skontaktować się z obsługą klienta. 
  3. Przedsiębiorca może w każdym czasie rozwiązać umowę o świadczenie usługi Newslettera za miesięcznym okresem wypowiedzenia z ważnych powodów, tj.:
    • zmiany przepisów prawa dotyczących pośrednio lub bezpośrednio sposobu świadczenia usług drogą elektroniczną, skutkującą niemożnością dalszego świadczenia usługi;
    • niemożności dalszego świadczenia usługi z uwagi na orzeczenie sądu, decyzji, wytycznych lub zaleceń właściwego urzędu lub organu; 
    • niemożności świadczenia usługi z uwagi na względy techniczne.
  1. Oświadczenie Przedsiębiorcy o wypowiedzeniu umowy o świadczenie usługi Newslettera zostanie doręczone użytkownikowi za pośrednictwem korespondencji mailowej na adres mailowy wskazany przez użytkownika podczas zawarcia umowy o świadczenie usługi Newslettera. 
  2. Przedsiębiorca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi Newslettera ze skutkiem natychmiastowym w przypadku korzystania przez użytkownika z  Newslettera w sposób niezgodny z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, naruszający prawa osób trzecich, niezgodny z przyjętymi zwyczajami i zasadami współżycia społecznego. 

V. Zamówienia

  1. Przedsiębiorca, za pośrednictwem prowadzonego Sklepu Internetowego, oferuje produkty z elementami cyfrowymi. 
  2. Wszystkie produkty oferowane za pośrednictwem Sklepu Internetowego są nowe, wolne od wad. 
  3. Informacje prezentowane w Sklepie Internetowym nie stanowią oferty w myśl art. 66 § 1 i 2 k.c., a stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 k.c.
  4. Ceny produktów wskazanych na kartach produktów są cenami brutto, tj. zawierają podatek VAT, cła i inne należności publicznoprawne. 
  5. Złożenie zamówienia możliwe jest poprzez dokonanie następujących czynności:
    • Dodanie wybranego produktu do koszyka poprzez kliknięcie ikony koszyka; 
    • Po dodaniu wybranego produktu do koszyka należy przejść do formularza zamówienia;
    • W formularzu zamówienia klient podaje dane niezbędne dla zawarcia i wykonania umowy (adres e-mail);
    • Wysyłka produktów odbywa się za pośrednictwem korespondencji mailowej, na wskazany przez użytkownika adres e-mail; 
    • Użytkownik dokonuje wyboru jednej z oferowanych przez Przedsiębiorcę metod płatności; 
    • Po wprowadzeniu w/w danych, użytkownik składa zamówienie poprzez kliknięcie przycisku „KUPUJE”, przy czym celem złożenia zamówienia niezbędna jest akceptacja niniejszego Regulaminu poprzez zaznaczenie właściwego checkboxa; 
    • Użytkownik – celem zawarcia umowy sprzedaży – zobligowany jest do wyrażenia zgody na rozpoczęcie świadczenia przed upływem terminu na odstąpienie od umowy sprzedaży zgodnie z art. 27 i n. ustawy o prawach konsumenta. Ponadto, Przedsiębiorca informuje użytkownika, że po spełnieniu świadczenia przez Przedsiębiorcę, użytkownik utraci prawo do odstąpienia od umowy. Użytkownik składa oświadczenie, o którym mowa w art. 15 ust. 3 ustawy o prawach konsumenta. 
    • Użytkownik – w zależności od wybranej przez niego metody płatności – może zostać przekierowany na zewnętrzną stronę operatora płatności/dostawcy usług płatniczych, celem dokonania płatności za zamówienie. 
  1. Po złożeniu zamówienia, Przedsiębiorca niezwłocznie wysyła do użytkownika wiadomość mailową (na podany przez użytkownika adres e-mail), stanowiącą potwierdzenie otrzymania zamówienia. 
  2. Wysyłka zamówionego produktu odbędzie się w terminie nie dłuższym niż 7 DNI od chwili złożenia zamówienia za pośrednictwem Sklepu Internetowego. 
  3. Dokonanie zamówienia w Sklepie Internetowym jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na otrzymywanie dokumentów księgowych (w tym w szczególności rachunku, faktury) w formie elektronicznej za pośrednictwem korespondencji mailowej przy wykorzystaniu adresu e-mail udostępnionego przez użytkownika w formularzu zamówienia. 
  4. W przypadku niemożności realizacji zamówienia Przedsiębiorca może także podjąć próbę kontaktu telefonicznego z użytkownikiem, celem zaproponowania innych warunków umowy. Propozycja nie jest wiążąca dla użytkownika. 

VI. Metody płatności

  1. Dokonanie zapłaty ceny za produkty zakupione za pośrednictwem Sklepu Internetowego możliwe jest przy pomocy następujących sposobów płatności: 
    • Przelew online; 
    • Przelew tradycyjny; 
    • Płatność elektroniczne (BLIK; Blue Media; Apple Pay)
  2. Zapłata ceny za produkty powinna nastąpić niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu  3 dni od chwili złożenia zamówienia. Przekroczenie terminu płatności będzie równoznaczne z anulowaniem zamówienia przez Przedsiębiorcę

VII. Dostawa

  1. Dostawa zakupionych produktów odbywa się za pośrednictwem korespondencji mailowej.  
  2. Dostawa jest co do zasady nieodpłatna.  
  3. Termin wysyłki zamówienia wynosi do 7 dni roboczych od chwili złożenia zamówienia. 
  4. W szczególnych sytuacjach (takich jak np. zwiększone zainteresowanie produktami Przedsiębiorcy z uwagi na okres przedświąteczny; strajki operatorów pocztowych i firm kurierskich; stany nadzwyczajne; stany epidemii i zagrożenia epidemicznego;  klęski żywiołowe, itp.), termin wysyłki może ulec wydłużeniu. W takich okolicznościach Przedsiębiorca poinformuje użytkownika o przyczynach opóźnienia i prawdopodobnym terminie wysyłki zamówienia. 

VIII.Niezgodność towaru z umową/rękojmia za wady

  1. Nabywca, będący konsumentem, ma prawo do dochodzenia roszczeń przysługujących z tytułu niezgodności towaru z umową na mocy ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta. 
  2. Nabywca, będący przedsiębiorcą, ma prawo do dochodzenia roszczeń przysługujących z tytułu rękojmi za wady na mocy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny. 
  3. Przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za niezgodność sprzedanego towaru z umową sprzedaży w okolicznościach, o których mowa w art. 43b ust. 2 lub 3 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jeżeli nabywca, będący konsumentem, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha produktu odbiega od wymogów zgodności z umową oraz najpóźniej w chwili zawarcia umowy sprzedaży wyraźnie zaakceptował jego cechy. 
  4. Reklamacje związane z realizacją uprawnień przysługujących z tytułu braku zgodności towaru z umową/rękojmi za wady rzeczy mogą być składane:
    • w formie pisemnej na adres siedziby Przedsiębiorcy; 
    • w formie dokumentowej, tj. za pośrednictwem korespondencji mailowej, na adres e-mail: polemedia.szczedzinska@gmail.com
    • telefonicznie, przy wykorzystaniu numeru telefonu: 512 200 160 Celem usprawnienia procesu rozpatrywania reklamacji, rekomendowaną praktyką jest zamieszczenie w reklamacji następujących informacji i danych: 
    • opis wady;
    • data wystąpienia wady; 
    • żądanie nabywcy w zakresie sposobu doprowadzenia towaru do stanu zgodności z umową; 
    • imię i nazwisko osoby składającej reklamację; 
    • dane kontaktowe osoby składającej reklamację (adres e-mail, numer telefonu, adres do doręczeń); 
    • w przypadku złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy lub obniżeniu ceny – numer rachunku bankowego nabywcy.
  5. Odpowiedź na reklamację udzielona zostanie w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania za pośrednictwem tego samego kanału komunikacji, za pośrednictwem którego złożono reklamację. 

IX. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

Nabywca, będący konsumentem, może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, tj. w szczególności poprzez: 

  • zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, wskazanego w treści art. 37 ustawy z dnia 15.12.2000r. o Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie zaistniałego sporu; 
  • zwrócenie się do wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej, stosownie do brzmienia art. 36 ustawy z dnia 15.12.2000r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego; 
  • zwrócenie się do powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumentów lub jednej z organizacji społecznych, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. 
  • Dodatkowe informacje w przedmiocie pozasądowych sposobów dochodzenia roszczeń i/lub rozpatrywania reklamacji można uzyskać na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod linkiem: www.uokik.gov.pl.

X. Odstąpienie od umowy zawartej na odległość poza lokalem przedsiębiorstwa

Konsumentowi nie przysługuje prawo do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość poza lokalem przedsiębiorstwa, stosownie do brzmienia art. 38 ust. 1 pkt 13 ustawy o prawach konsumenta, zgodnie z którym: „prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów: (…) o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Przedsiębiorca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1”.

XI. Opinie

  1. Przedsiębiorca zapewnia możliwość dodawania opinii o produktach na stronie internetowej Sklepu Internetowego.
  2. Zamieszczenie opinii jest dobrowolne. 
  3. Opinia ma charakter subiektywny i stanowi wyraz przekonania autora opinii o określonym produkcie. 
  4. Przedsiębiorca weryfikuje, czy opinie pochodzą od faktycznych użytkowników produktów poprzez kontakt mailowy

XII. Dane osobowe

Zasady ochrony i przetwarzania danych osobowych określono w Polityce Prywatności Przedsiębiorcy, z którą można zapoznać się pod linkiem: polemedia.pl/politykaprywatności

XIII.Postanowienia końcowe

  1. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 1.05.2023
  2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie znajdą przepisy prawa polskiego. 
  3. Ewentualne zmiany niniejszego Regulaminu zamieszczane będą na stronie internetowej Sklepu Internetowego z co najmniej 7 – dniowym wyprzedzeniem. 
  4. Zmiany regulaminu nie mają wpływu na transakcje dokonane przed ich wprowadzeniem.